תשתיות רשת מחשבים

רשת מחשבים היא כלי בסיסי בעסק המודרני וגם בלא מעט בתים פרטיים. תשתיות רשת מחשבים הוא מונח גג שכולל בתוכו את כל הרכיבים שבהם יהיה עליכם להצטייד על מנת להקים רשת מחשבים שתשרת את הצרכים שלכם בעסק, ורכיבים אלה יכולים להשתנות מארגון לארגון בהיקפם ובסוגיהם. אז מה הם אותם רכיבים הנדרשים לצורך הקמת תשתית מחשוב לעסק? על כך בשורות הבאות.

 

רכיבי מפתח בכל רשת מחשוב

מצמד המילים רשת מחשבים ניתן להבין שלצורך הקמתה נדרשים שני סוגים מרכזיים של רכיבים: רכיבי רשת ורכיבי מחשוב. רכיבי רשת כוללים רכיבים כמו כבלי תקשורת, סיבים אופטיים, נתבים, שקעי תקשורת, מחברי תקשורת וכדומה. רכיבי מחשוב כוללים רכיבים כמו עמדות מחשוב, מדפסות, סורקים, שרתים וכדומה. על רכיבים אלה יש להוסיף רכיבי תוכנה שאחראים ישירות לתקשורת בין המחשבים, וזאת מעבר לרכיבי התוכנה הנדרשים להפעלת כוח המחשוב של הרשת לטובת העסק (למשל באמצעות תוכנות ניהול חשבונות, ניהול מלאי, ניהול עובדים, ניהול שירות, מכירות, קופה וכן הלאה).

 

תכנון מקדים – חובה

אז נניח שיש רשימת רכיבים שאותם אתם יכולים לשלב ברשת המחשוב שלכם ונניח שאתם מכירים את הרשימה הזאת. כעת, עליכם להבין בדיוק מה הם הרכיבים הספציפיים הדרושים לכם, כמה אתם צריכים מכל אחד, איך אתם מחברים את כולם יחד במסגרת תשתיות רשת מחשוב ואיך אתם מוודאים שהחיבור הזה בין כולם, עונה על כל צרכי המחשוב הזה, לא רק ברמת הניהול היומיומי של העסק אלא גם ברמה שתאפשר לכם לנצל את כוח המחשוב העצום לטובת יצירת צמיחה בעסק. תכנון תשתית רשת מחשבים הוא למעשה אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הקמת רשת וחברות המתמחות בתחום זה, או לפחות חלקן, מקדישות זמן ומאמץ רב בתכנון הרשת עוד לפני שהונח כבל אחד. בשלב התכנון עליכם לקחת בחשבון גם שיקולים תקציביים כמובן, אבל אם תבחרו למשימה חברה מקצועית להקמת תשתית רשת מחשוב, סביר להניח שאותה חברה תדע לספק לכם מקסימום ערך בתוך מסגרת התקציב הנתונה שלכם.

חברת טל אר פתרונות תקשורת, מחשוב ורשתות מתמחה בהקמת תשתיות רשת מחשבים בכל היקף ולכל סוגי הארגונים. בתהליך ההקמה, מבוצע תכנון מדוקדק של צרכי העסק ועל פי התכנון נבנה מפרט מלא ממנו מגובשת רשת מחשבים אותה מקימה החברה מא' ועד ת'. לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ ראשונית צרו קשר עוד היום בטלפון 04-8208222.