תכנון תשתיות מחשבים

יש דברים בחיים שפשוט אפשר לקום ולעשות אותם ללא תכנון וללא מחשבה מקדימה. לא בגלל שהם לא דורשים זאת, אלא מכיוון שכל הידע כבר נמצא אצלנו ואנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות כדי להשיג את המטרה. לעומתם, ישנם מהלכים מורכבים יותר שללא תכנון מקדים, התוצאה שתתקבל תהיה לכל הפחות לא יעילה ובמקרה הגרוע גם מקור לנזק. תכנון תשתיות מחשבים היא דוגמא נהדרת למהלך תכנון שחייב להתבצע לפני הקמה של תשתיות המחשוב עצמן. מה כולל התכנון הזה ומה חשיבותו? על כך בשורות הבאות.

 

מה כולל תהליך של תכנון תשתית מחשבים?

תשתית מחשבים היא למעשה אוסף של רכיבי חומרה, תוכנה ותקשורת שמיועדים לאפשר לארגון לנהל את פעילותו בצורה ממוחשבת. על כן, תשתית כזאת חייבת לעבור תהליך של תכנון על מנת לוודא שהתשתית שתוקם אכן תאפשר לאותו ארגון להתנהל בצורה יעילה אל מול יעדיו העסקיים. במסגרת התהליך של תכנון תשתיות מחשבים נבחנים שורה של פרמטרים עסקיים וארגוניים כמו מספר עובדים, סוגי תפקידים בארגון, פעילות פנים וחוץ בארגון, מידע וכמויות מידע בארגון, תהליכים עסקיים וזרימת מידע, שימוש בממשקי חוץ כמו מובייל, GPS, טרמינלים לעובדי שטח וכן הלאה. בהתאם למידע זה נבנה מפרט מפורט מאוד של כל רכיבי החומרה, התוכנה והתקשורת הנדרשים, לא רק לתת מענה לצרכים הקיימים אלא גם לבנות פלטפורמה שתהווה מקור לצמיחה עבור הארגון.

 

מדוע זה חשוב?

עצם העובדה שבעסק שלכם מותקנים כמה מחשבים שאולי גם יודעים לדבר ביניהם, לא אומרת שאתם מפיקים ממנה את הערך שהייתם יכולים לקבל מתשתית מחשוב. בהקמה של תשתית כזאת חשוב מאוד לוודא שהיא מספקת לכם את המענה המלא לכל הצרכים שלכם ואף מתפקדת כקפיצת מדרגה לצמיחה עתידית ולשם כך נדרש לתכנן את הדברים, לחשוב עליהם, לבחון אפשרויות שונות ולקבל החלטה לגבי המפרט הסופי של הרשת כך שידע לספק את הערך הנדרש ממנו. כל אלה מבוצעים במסגרת תהליך תכנון תשתיות מחשבים ובאמצעות אנשי מקצוע שחיים את התחום באופן יומיומי.

חברת טל אר פתרונות תקשורת, מחשוב ורשתות מציעה שירותי תכנון, הקמה, תחזוקה ושירות תשתיות מחשוב ותקשורת. בכלל זה, מעמידה החברה לרשות לקוחותיה צוות מקצועי שמבצע בחינה יסודות של צרכי המחשוב של העסק ובהתאם לכך מגבש תכנית הקמה לתשתיות המחשוב לעסק. לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ ראשוני, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 04-8208222.