מרכזיית טלפון

מרכזייה נקראת באנגלית PBX אשר פירושו – Private Branch Exchange.

מדובר על תשתית טלפוניה פרטית אשר עובד בתוך המשרד \ החברה. משתמשי המרכזיה משתפים מספר טלפון אחד דרכו הם יכולים לתקשר ללקוחות ושותפים מחוץ לחברה תחת אותו המספר.

המרכזייה הראשונה הומצאה בשנת 1877, כדרכם של דברים, שימשו המרכזיות הראשונות לשימוש צבאי, על מנת להעביר מידע בין כוחות החיילים השונים ועמדות הפיקוד.

תחילה, היו מופעלות המרכזיות ע"י מרכזניים – אנשים, שתפקידם היה לקשר בין הקווים השונים. כאשר אדם היה רוצה להתקשר לחברו עליו היה להתקשר למרכזנית ולבקש ממנה לקשר אותו עם אותו אדם אילו הוא מעוניין לפנות.

בתחילת המאה העשרים, התחיל השימוש לעבור אט אט למרכזיות אוטומטיות, המרכזיות האוטמטיות איפשרו לעבוד ללא אדם מטווח, כלומר ללא מרכזנית.

כיום, השימוש העיקרי במרכזיות הינו בבתי עסק ומשרדים. המרכזייה מאפשר לקשר את כל עובדי החברה בצורה פשוטה ונוחה, עם אותו מספר טלפון, היא מאפשרת לנווט שיחות בין השלוחות השונות ועוד שלל דברים שונים.

קיימים שני סוגים עיקרים של מרכזיות:

1. מרכזיות טלפונים מסורתיות – מרכזייה זו מבוססת על קו הטלפון והיא עושה בו שימוש.
2. מרכזיות IP – מרכזיות אלה עושות שימוש בפרוטקול האינטרנט.

באתרנו, כתבנו רבות על ההבדלים בין שני סוגי המרכזיות, לדוגמה במאמרים הבאים:

מה זה מרכזיות IP
מרכזיות IP מול מרכזיות טלפונים

ישנם מספר חברות מרכזיות אשר מייצרו מרכזיות, לדוגמא: מרכזיות בזק, מרכזיות פנסוניק, מרכזיות אוויה ועוד…

חשוב לזכור שישנם הבדלים בסוגי המרכזיות, הן הבדלים חומרתיים (מרכזיות IP מול מרכזיות מסרותיות) והבדלים שונים ביצרנים, ולכן – עסק אשר רוצה להשתמש במרכזיה, מומלץ שיפנה למתקינים מקצוענים שיכולו להמליץ לו על המרכזיות אשר מתאימות לו.

לפרטים ומידע נוסף צרו עימנו קשר בעזרת טופס הצור קשר.

!צור קשר